Ko Phangan & Ko Tao - Reisverslag uit Ko Phangan, Thailand van Wesenyas - WaarBenJij.nu Ko Phangan & Ko Tao - Reisverslag uit Ko Phangan, Thailand van Wesenyas - WaarBenJij.nu

Ko Phangan & Ko Tao

Blijf op de hoogte en volg

12 September 2014 | Thailand, Ko Phangan

4 sep. van overheersend ruikend Bangkok naar de frisse, blauwe zee van Koh Phangan, vervolgens naar Ko Tao.

Om 18.00 Moesten we op het treinstation van Bangkok zijn. Natuurlijk moesten wij weer enorm haasten met onze chaotische hoofden. Eerst nog even een heerlijke curry & fish and chips diner op het altijd levendige koh san road waarna we nog boodschappen moesten doen voor eten en drinken in de trein. Na dit te hebben gedaan haastten we ons naar het hostel toe voor alle spullen. Hebben we alles? Paspoort, telefoon, visum etc? Ja, ik denk het wel, geen tijd meer om alles dubbel te checken. Samen met Dorine renden we half over de drukke straat, tussen alle gefrituurde-schorpioen-verkopende Thailanders door, richting de taxi's.
Tegelijkertijd was Yasmin haar telefoon kwijt die ze al rennend zocht in haar tas. Een taxi stopte naast ons; "Where you need go?" ja, welk station moeten we eigenlijk heen?

Gelukkig kwamen we iets later dan de aanvang aan op het station. "O my god is dit echt de trein?". Het leek op een oud vervallen goederentrein die wij in Nederland kennen. Gelukkig viel het mee en we zaten naast twee leuke Engelse meiden waarmee we een tijd hebben gekletst. Rond 8 uur gingen de man de bedden al uitklappen en moesten we gaan liggen. Het was best leuk, zo naar buiten kijken terwijl je ligt. Echt geslapen hebben we niet. Tegenover ons zat een klein mopshondje als een malle te hijgen in verband met de hitte. Elke keer kwam zijn hijgend, lelijke gezichtje uit het gordijntje. Happend naar adem, zo zielig! Ook liep er elk uur in de nacht een Thais vrouwtje langs. "noodles, thai food, water?". (Maar dan met accent). Geslapen hebben we dus niet, maar het was mooi om de zonsopgang te zien en te genieten van de heerlijke irritante keiharde trein geluiden (not). Toen moesten we nog een bus hebben (1,5 uur) en een Ferry van 2,5 uur. We waren er na 19 uur! Ko party Phangan!

We dachten de business een beetje te kennen met afdingen dus liepen een heel eind om goedkope taxi te krijgen maar in verband met de Full moon party was er een prijs afgesproken. Na 25 taxi's en een bezwete rug besloten we toch maar een "dure" taxi te nemen. Poor us! We hadden het in ieder geval wel geprobeerd! Nooit geschoten altijd mis :-)

Toen kwamen we aan in My Phangan Resort. Het was prachtig! Allemaal kleine huisjes aan een privé strand. Het was knus en gezellig aangezien er maar 10 huisjes stonden maar we hadden het gevoel dat we de enige waren. Gelukkig is dit gevoel snel weg gegaan want snel leerde we Zoë en Sandra kennen. Een meisje uit Nederland en een uit Australië die al een jaar aan het reizen zijn. We besloten naar Haad Rin te gaan voor een Thaise maaltijd en een drankje. Dit werden er een aantal meer en voor we het wisten stonden we met tientallen Buckets op een picknick tafel te dansen op een Pre Full moon party. We hebben het geweten de volgende dag. Aangezien ze goedkope drank erin stoppen zorgt het voor heftige katers. Ze zijn in ieder geval niet zuinig met de alcohol! Het was een fijne kennismaking met de buckets en de wc! Haha!

Het was erg slecht weer maar in de avond zijn we met zijn alle naar de Waterfall party geweest. Dit was een techno feestje en niet zo druk dus we zijn weer met zijn alle naar het strand gegaan om te feesten. De volgende dag besloten we om in het resort te blijven om energie te besparen voor de Full moon party. Het was ook geen straf in het resort te blijven, de eigenaars waren ontzettend gezellig en het was een soort openlucht huiskamer idee. Ook hadden ze drie hele lieve honden die gewoon op je balkon komen liggen als je in je hangmat lag. Je kon er heerlijk en goedkoop eten. We hebben een scooter gehuurd en wat rondgereden. Yasmin vond dit fantastisch aangezien de scooters 120 (!!!!!) gingen maar Wes reed er met 30 achteraan. Er waren zoveel hoge heuvels dat ik het gewoon te eng vond. Ik had gewoon spierpijn de volgende dag van angst. Daarom is Yas nog een keer met een jongen gegaan en hebben ze lekker gecrosst. Ik zou ze alleen maar ophouden en ging met volle remmen en zwetende handen elke hoge berg af haha. De bergen waren dan ook echt heel hoog en stijl! Alle auto's toeteren naar je om je te laten weten dat ze eraan komen en ze rijden als debielen. Ook is het links rijden best lastig. Niks voor mij.

De volgende dag was het zover, de Fullmoon. Eerst besloten we wat te eten met twee meiden en de terugweg kwamen we in een tropische regenbui terecht. Gelukkig konden we schuilen ergens bij een picknick tafel met een dakje. Toel viel ook nog eens de stroom uit. Na een 45 minuten wachten zijn we toch maar gaan rennen naar ons resort, aangezien het alleen later en later werd.... Daar zaten alle andere backpackers in het donker met drankjes en zaklantaarns, aangekleed en al! We moesten ons wel gaan klaarmaken voor de Fullmoon maar er was nog steeds geen stroom en het regende zo hard. Met een geleende zaklantaarn op ons hoofd en zonder een douche zijn we ons gaan omkleden. Hilarisch moment! Gelukkig ging na 2 uur eindelijk de stroom aan. We hebben ons geschminkt met zijn alle en hebben met 12 man een taxi gepakt. Het was zo schattig want de eigenaresse ging ons uitzwaaien toen we met zijn alle de taxi in gingen. In koor schreeuwden we: "Love you mom, see you tommorow" naar haar. Het was echt onze huismoeder.

De Full moon was fantastisch, wat je daar ziet is onvoorstelbaar maar iedereen is dronken of onder invloed. Het zijn allemaal podiums op het strand en overal doen ze bizarre dingen. Zo hebben we talloze toeristen zien touwtje springen in een touw met vuur. Geloof ons, dat gaat 9 van de 10 keer fout. Naakte mensen in de zee, dansende mensen in de zee. Het is een gekkenhuis! De stroom ging nog vier keer uit en als het na een minuut weer aanging hoorde je duizenden mensen gillen. Veel toeristen hebben geen grenzen daar. We hebben tot de vroege uurtjes gefeest en genoten! Dan na te gaan dat er mensen nog de dag erna doorgaan! We hadden een vrouwtje ontmoet achter een Bucket kraam. Er zijn wel 350 Buckets kraampjes waar ze emmers met drank verkopen. Haar naam was Jolien en elke keer als we bij haar kwamen zongen we het liedje "Jolien" met zijn alle. We kregen een ring van haar en mochten bij haar gratis plassen (je betaald anders voor een gat in de grond zonder wc-papier). Ook kregen we goedkope Buckets van haar. Het was zon lieve vrouw! De wc's zijn verschrikkelijk en er is geen wc papier. Alleen een emmer water met een schepje. Kan je je voorstellen hoe hun zich daar schoonmaken na het plassen of al helemaal na wat anders?

Toen we op het strand zaten is Wes in een enthousiaste knuffel met Marion achterover gaan liggen in een flesje chang bier. Duizend mensen die liggen en zitten op het strand en precies ik ga weer in glas liggen. Hierdoor moest ik wat eerder naar huis samen met een meisje die verpleegster is en die heeft het glas eruit gehaald. Gelukkig is het nu alleen nog maar een kleine wond. Yasmin heeft met een andere vriendin nog even door gefeest! Het was zo fantastisch!

De dag erna scheen eindelijk de zon. We hebben toen met een groep op ons privé strand gelegen en uitgekaterd na een uitgebreid English breakfast van onze huismama! De zee was ontzettend ondiep en het is zo fijn om en uren in te zitten, praten en naar de bergen en palmbomen te kijken. Echt verkoelend is het niet want het is gewoon heet water. Het is echt een paradijs. In de avond zijn we met alle meiden broodjes hamburgers gaan eten ergens op straat. Hoe kan het ook anders? Daarna zijn we vroeg gaan slapen want de volgende dag moesten we naar Ko Tao!

We zijn nu met Marion en Sarah in Ko Tao. Twee ontzettende leuke meiden uit Duitsland. Sarah wil haar duikbrefet gaan halen en Marion heeft hem al. Ko Tao is prachtig. De eerste avond was drama. We hadden een bungalow die te ranzig voor woorden was. Er liepen overal beesten en er liep een kakkerlak IN onze wc. Geen oog dichtgedaan. In de avond wouden we eigenlijk kijken of we konden uitchecken zonder te betalen maar dat liet de eigenaresse natuurlijk niet toe. We hadden de wekker om 7 uur gezet om in de vroege morgen voordat we konden uitchecken, een nieuw hotel te zoeken. Online was het te duur dus hebben een scooter gehuurd en zijn het eiland gaan afrijden. Gelukkig vonden we wat. De scooters hebben we gehouden voor een dag en zijn de stranden afgereisd. De stranden zijn hier zo prachtig!

De dag erna ben ik (Wes) voor een proefduik gegaan. Eerst mijn oren laten nachecken bij de dokter ivm mijn oorproblemen en ik kreeg goedkeuring. Ik ben samen met Sarah gegaan en Yasmin en Marion zijn weer een dag gaan touren met de scooter.

Het duiken was zo gaaf! Op het begin moest ik zo wennen aan het ademen en even dacht ik dat ik ermee wou stoppen. Het is zo onnatuurlijk om de hele tijd door je mond te moeten ademen! Al gauw had ik de oefeningen onder de knie (water in je bril laten lopen en eruit halen, je ademtuub loslaten en weer in je mond doen etc). Met een groep van 5 bleven ik en Sarah als enige over en de rest stopte ermee. Het is een onbeschrijfbaar mooi gevoel om onderwater te zijn. Ik ben erna nog een duik gaan nemen en aangezien niemand meer ging had ik een privé duik. Hele mooie vissen gezien en ik ben 13 meter diep gegaan. Dat was al een hele overwinning (haha). De instructeur had een bordje met touch screen waar hij op schreef welke vissen we tegenkwamen. We hebben zelfs boter kaas en eieren op de bodem gespeeld. Na drie keer gelijkspel schreef hij: Mostly I win! Wie maakt dat nou mee? Ik ben alleen weer veel te blond in het koraal gaan liggen dus mijn knieën zitten onder de schrammen. Het was een van de mooiste ervaringen in mijn leven tot nu toe!

Het is jammer dat ik niet voor mijn duikbewijs kan gaan ivm de angst voor mijn oren. Toch maar stoppen op het juiste moment want wat was het een fantastische ervaring! Morgen gaan de meiden duiken en Yas en ik gaan een dagje rijden met de scooter en mooie strandjes ontdekken. Overmorgen gaan we een snorkel tour doen van een dag samen. Dit is ook leuk omdat Yas helemaal niet onderwater mag en we hierdoor toch een heel stuk onderwaterwereld zien zonder echt diep te gaan. We gaan dan langs verschillende baaien met een boot en er schijnt ook een mooie Shark Bay te zijn. Nu we er toch zijn kunnen we maar beter gewoon alles doen! Over een paar dagen gaan we eerst 2 nachtjes naar Ko Samui en vervolgens reizen we over land door naar de andere kant van de eilanden: Ko Phi Phi. We keep in touch!

Knuffels en kusjes
Ons

  • 12 September 2014 - 19:26

    Anbar:

    Wat heb je het weer leuk geschreven Wes! Ik vind het zo leuk om terug te lezen hoe leuk jullie het hebben ( Oké ik heb nu 3x leuk in 1 zin gezegt :p )
    Gelukkig hebben jullie een ander appartement nu , dat zou echt niets voor mij zijn en al helemaal niet die soort van vieze wc in de grond.
    Yas gaat zeker helemaal los met der scooter, dat deed ze vroeger al en ik sjokte er net als jou Wes zachtjes achteraan :-)
    Jullie beleven zulke mooie en speciale dingen daar , dat kan niemand jullie meer afpakken ,dat hebben jullie toch maar mooi geflikt! Jullie mogen trots op jezelf zijn ;-)
    Nou heel veel plezier nog en we skype snel weer, echt een super uitvinding dat!

    Dikke kus , Anbar

  • 12 September 2014 - 20:35

    Ellen:

    Ik zit te genieten van je verslag. Je schrijft het zo leuk en uitgebreid dat ik me er van alles bij voor kan stellen. Wat een ervaringen allemaal! Lieverd geniet ervan en ik hoop dat jullie nog heel veel mooie momenten mee gaan maken. Kus aan Yasmin en natuurlijk ook een voor jou. Love you! X mam

  • 12 September 2014 - 22:41

    Marco:

    Leuk dat je hetvnsar jr zin hebt daar ws lekker genieten hoor hier ook alles goed in hong kong erg warm en vochtig,rugby tournooi gaat top vandaag (zaterdag) dan zijn ze al top vier en gasn ze de series in dus van dubai ghangzou en brasil,maak er nog wat leuks vsa groetjes daar xxx

  • 14 September 2014 - 17:59

    Edith:

    Mag ik overkomen???? Zag net de foto`s waarin je zwemt tussen de vissen Yas, geweldige ervaring is dat.
    Ben zo blij met m`n nieuwe mobiel waarmee ik nu alles kan volgen, ben ik er toch een beetje bij.
    Geniet maar lekker verder jullie, doe ik het op afstand haha.
    Liefs, Edith

  • 21 September 2014 - 22:17

    :):

    Zou de waarheid dan toch bestaan?

  • 25 September 2014 - 09:55

    Liesbeth:

    Prachtig om jullie zo te volgen...xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 5376

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

01 September 2014 - 10 November 2014

Het avontuur van ons leven.

Landen bezocht: