Backpacken voor Dummies - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wesenyas - WaarBenJij.nu Backpacken voor Dummies - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wesenyas - WaarBenJij.nu

Backpacken voor Dummies

04 September 2014 | Thailand, Bangkok

Dag lieve mensen! Na een lange vlucht zijn we eindelijk aangekomen in Bangkok. Na een kwartier bij de verkeerde band te hebben gestaan, hadden we onze backpacks en kon de reis beginnen. We hadden beide niet geslapen dus liepen er als zombies bij en al snel volgde de volgende uitdaging, op zoek naar een taxi. We hadden geen besef van kosten en met het gevoel bedrogen te worden, stapte we toch maar in.

Waar deze meneer zijn rijbewijs had gekocht, mocht Joost weten. In Thailand is het heel normaal elke 2 seconden te remmen en gassen, op vluchtstroken te rijden en niet tussen de lijnen maar op de lijnen te rijden. Ook had hij een afwijking richting de vangrail. Hij had wel een gordel maar voor achterin was er niets. Heel logisch. We moesten twee keer tol betalen. Toen we tegen de taxi chauffeur zeiden dat we niet echt het gevoel hadden dat het klopte, werd hij ontzettend boos. We kunnen je een ding vertellen, een boze Thaise man, met lelijke tanden en slecht Engels sprekend is het toppunt van hilariteit! We konden dan ook alleen maar lachen en hielden het er maar bij.

Eindelijk waren in de Ko San Road! Het hotel was snel gevonden en zag er prima uit! Over onze moeheid waren we heen en aangezien we geen besef hadden van kloppende prijzen, zijn we gewoon door de stad gaan lopen. De Thaise mensen weten het allemaal goed te vertellen. "No the big palace is closed today, i know good place". Overal hoor je "Tuktuk" en weten ze allemaal de beste plekjes om je heen te brengen. We wilden toch wel graag naar the Floating Market en na een lange wandeling en een Thais propper praatje zaten we in goedkope Tuktuk richting de opstap plek. Belazerd nummer 2. We kwamen in een verlaten steeg en moesten heel veel betalen om met een privé boot te kunnen varen, niet gedaan natuurlijk. We besloten maar te gaan wandelen en wel te zien waar we terecht zouden komen.

We zijn hele mooie tempels gaan bezoeken, Yasmin heeft gemediteerd en we hebben vooral onze ogen uitgekeken in onze prachtige rokken en doeken. Bijna een tempel uitgezet omdat we onze doeken vergeten waren en zo in ons korte broekje naar binnen liepen. Overkomt alleen de beste. Toen zijn we een beetje de stad doorgelopen. Het is een bijzondere, hectische en ook wel arme stad. Overal staan kraampjes met eten en het enige waar we niet aan kunnen wennen is de geur. Het is een hele sterke etensgeur die je neus niet uitgaat. Ik heb er verschillende kok neigingen van gehad (haha). Alles word in een soort vis olie gebakken. Het komt ook door de klamme hitte dat de geur gewoon overal hangt. We vermijden dan ook een beetje de kleine markt steegjes.

In de avond zijn we lekker Thais gaan eten, heerlijk. Voor een prikkie. Mocht ook wel na de hele dag belazerd te zijn geweest (haha). Tijdens het eten hebben we een leuk meisje leren kennen die alleen aan het backpacken is. Gezellig met zijn allen wat gedronken en genoten van een heerlijke Thaise voetmassage met een biertje in je hand. Dat kost zo ongeveer €2,30 voor een half uur. Met keiharde house op de achtergrond lig je dan ontspannen te genieten van je massage. Na een halfuur besloten we ook maar een nek massage te doen. Hoezo luxeprobleem? De Kho San Road is druk en overal op straat zijn een soort mini straat feestjes, ze verkopen drank in een soort ijskar en draaien muziek. Ook heb je leuke kroegjes. We hebben ons prima vermaakt. Je kunt alleen al op de stoep gaan zitten en je ogen uitkijken.

In de ochtend zijn we na het eten met de taxi naar de opstap plek voor de Floating Markt gegaan. Poging twee om deze te bezoeken. We moesten een public boot hebben want de rest schenen oplichters te zijn. De public boot is een soort openbaar vervoer waar lokale mensen ook mee varen. Goed, we hadden de plek gevonden en vroegen aan een meneer achter een desk, hoe en wat. Meneer sprak slecht Engels en was met zijn linkerbeen uit bed gestapt. We stelde teveel vragen. Vervolgens liet Ik ook nog eens mijn drinken vallen over zijn desk en werd hij kwaad. "PUBLIC BOAT THERE GO AWAY". Snel daar naartoe gelopen en op een stoel gewacht op de boot die nooit kwam. Vervolgens aan twee andere mensen gevraagd maar die wilden ons niet helpen. De boze meneer was denk ik de baas en onze aanwezigheid werd niet langer meer gewaardeerd. Haha!

We hebben toen besloten om voor een duurder bedrag dan maar een privé boot te nemen, die ons naar de floating market zou brengen en ons 1,5 uur zou rondvaren. Dit was 1200 baht maar kunnen afdingen tot 600 baht per persoon. Trots op onszelf! Dit is in Nederlandse begrippen ongeveer 13 euro. Het was een prachtige 1,5 uur om zo te varen door de drijvende huisjes in Bangkok. Er kwam een oud vrouwtje in een boot langs met allemaal spullen. Wes kocht een flesje water en voor onze boot taxi chauffeur een biertje. Na een tijd kregen we het vermoeden dat de 1,5 uur erop zat en we nog geen floating markt hadden gezien... En jahoor, we kwamen bij ons eindpunt. Verbaasd vroeg we aan de meneer waar de floating market dan was? Dat was volgens hem het een vrouwtje waarbij we een biertje en een flesje water hadden gekocht. Belazerd nummer 1560. Gelukkig kunnen we erom lachen en was het alsnog een mooie tocht.

Na weinig slaap besloten we in de avond naar de Sky bar van Bangkok te gaan. We moesten natuurlijk wel wat leuks aan, dus hadden met zijn 3en jurkjes gekocht. Helaas scheen Wes haar jurkje door en die van Do (het meisje die we hebben leren kennen) was te klein. Wes deed maar een kort broekje aan en Do mocht haar lange rok lenen. Vervolgens na een taxi rit van 20 minuten kwamen we bij de skyline van Bangkok aan. We werden geweigerd, Wes haar broekje was te kort en we hadden alledrie slippers aan. Even wat nieuws kopen, zo gezegd zo gedaan zou je zeggen... Aangezien we niet in het drukke gedeelte van de stad zaten moesten we stad en land afzoeken voor dichte schoenen (lelijkste schoenen ever!!) Zo liepen we met zijn 3e met glitters ballerina's. Vooral Yasmin vond dit ontzettend leuk! Missie 1 geslaagd.

Toen moest Wes nog iets anders hebben, overal hingen lelijke jurkjes (rood met witte stippen) en er was bijna geen winkel meer over. Tot overmaat van ramp zijn we nog aan lokale mensen gaan vragen of we iets konden lenen. Als laatste hoop liepen we na 2 uur zoeken (!!) toch nog een laatste straatje in. Hier zaten 3 vrouwtjes met een winkel rek met kleding. Hen het verhaal uitgelegd en Wes werd als een barbiepop aan en uit gekleed. Toen Wes haar shirt uitdeed met het doek er niet voor, gingen de vrouwtjes heel hard gillen en lachen. Snel gingen zij als een kolonie om mij heen staan. Wat zijn wij Nederlanders toch makkelijk. Na een lachkick en overbodig veel geld verder, mochten we eindelijk volgens de dresscode de skybar in.

Het was het zoeken waard want wat een fantastische ervaring was dat zeg! Heerlijk een duur drankje gedronken en genoten van het prachtige uitzicht. Adembenemend mooi!

Dit was ons hilarische Bangkok verhaal, een prachtige stad maar 2 a 3 dagen is voldoende. We genieten ontzettend. Vannacht gaan we met de nacht trein/bus en Ferry naar Koh Phangan. Wordt een lange maar ervaringsrijke reis! Life is great! We keep in touch!

Foto's volgen! Het lukt niet helemaal via de telefoon om het op de site te zetten! Kus en knuffels!

• 04 September 2014 - 09:30

Nathalie:

Ohmylord. Doe alsjeblieft voorzichtig. Trek je shirt niet uit (als ik er niet bij ben) en koop een burka!

• 04 September 2014 - 09:42

Liesbeth:

Wat een geweldige eerste dagen hebben jullie al gehad,ben constant met me gedachte bij jullie,hoe zouden ze het hebben/gaat alles wel goed??..zo fijn even wat te lezen.Nou ga door met genieten en ik wacht met smart op jullie volgende Update..xxx LafYa,pas goed op jezelf.

• 04 September 2014 - 13:24

Tamar:

Leeeuuukk!! Vooral Yas in d'r nieuwe outfit ;) Kwam echt niet meer bij. Ben benieuwd naar jullie foto's.. Have fun in Koh Phangan! X

• 04 September 2014 - 20:58

Edith:

Kan je nagaan, jullie waren op je hoede voor het belazerd worden...Maar het hoort er allemaal bij. Het is dik genieten, heerlijk, haal er maar uit wat erin zit!
    Ben benieuwd na deze lange reisdag! Eerste dag zonder contact. Hopelijk is de verbinding op het eiland goed. veel plezier verder!xx

• 04 September 2014 - 23:45

Anbar:

Echt zo leuk om jullie reisverhalen te lezen ! Ik ben stiekem wel een beetje jaloers hoor.
    Ik ben heel benieuwd naar de foto's van jullie sexy outfitjes ik had graag Yas der jurkje met der glitter ballerina's gezien :)
    Zo te lezen is de bevolking daar niet echt aardig. Ik zou hem echt flink knijpen in de auto's daar met hun gevaarlijke rijgedrag. Gelukkig zijn jullie toch veilig overal doorheen gekomen.
    Nou meiden heel veel plezier en doe voorzichtig!

x Anbar

• 05 September 2014 - 08:49

Michael:

Super kick!! Jullie hebben genoeg LOL. Kijk uit naar het volgende reisverslag en zeer zeker foto's. Geniet ervan!!! Xxxx

• 07 September 2014 - 17:32

Clara:

Geniet van jullie avontuurverhalen en hoop dat jullie blijven genieten van de natuur daar en van de vrijheid.veel plezier verder!!!

• 14 September 2014 - 21:51

Pauline De Boer:

Hi Wes,
    1 en al herkenning voor mij ;)
    Mocht je nog terugkomen in Bangkok en je hebt nog niets te doen... half dagje fietsen met een guide! Je fietst op de meest rare plekken, dwars over/door marktjes heen, super leuk!